Home

Over ons

Over Heembouw

The why van Heembouw

Heembouw creëert plekken waar mensen willen zijn. Dat is onze drijfveer, dat is waar wij ’s ochtends ons bed voor uit komen. Samen met onze collega’s en leveranciers zetten wij al onze kennis en ervaring in om voor onze klanten een woon- of werkomgeving te creëren en realiseren, waar ze zich thuis voelen.

beste werkgever

Ontstaan van Heembouw

De geschiedenis van familiebedrijf Heembouw gaat terug tot 1939. Toen startte Cor van Berkel met zijn botenbouw bedrijf in Roelofarendsveen, en legde daarmee de basis voor Heembouw. In 1973 nam zoon Ruud van Berkel het bedrijf over, en gaf het de huidige naam “Heembouw”, wat ‘thuis’ of ‘erf’ betekent. En zette daarmee niet het bedrijf, maar de mensen waar het bedrijf voor werkt centraal. Een kleine stap naar 'plek waar je wilt zijn', zou je kunnen zeggen. 

Plekken creëren waar mensen willen zijn, willen we ook voor mensen voor wie dat niet vanzelfsprekend is. O.a. met Stichting Heembouw | familie van Berkel.

Ontwerpende bouwer met eigen architectenbureau 

Voor Heembouw is creëren het samenspel van bedenken, ontwerpen, realiseren en beleven. Het is onze dagelijkse praktijk, om als ontwikkelaar, architect en bouwer in één team, met onze vaste partners, intensief samen te werken in een optimaal lean proces. Een belangrijk proces, want een gebouw staat er niet voor even, maar voor een langere periode. Dat geeft verantwoordelijkheid om zorgvuldig om te gaan met schaarse ruimte, energie en materialen. Als ontwerpende bouwer met een eigen architectenbureau pakken wij klantopgaven integraal aan, met een gezamenlijk belang. Dat maakt ons uniek en onderscheidend. Hiermee bieden wij onze klanten maximale klantwaarde: door kennis van het hele proces te benutten, samen met klanten en partners op te trekken en zo scherp te blijven. 

Onze klantgroepen als kloppend hart van de organisatie

Onze klantgroepen als ons kloppend hart

Heembouw richt zich op drie typen eindgebruikers: bedrijfsruimten, kantoren en wonen. Heembouw Architecten is integraal onderdeel van de klantteams. Volledige focus op klantgroepen zorgt voor nog meer kennis over en begrip voor de wensen van de klant. Dit creëert meer klantwaarde, een goed lopend proces en minder verspilling. Met als resultaat een plek waar mensen willen zijn.

Super tevreden klanten, daar doen we het voor

Wij creëren plekken waar mensen willen zijn. Of we daarin slagen, meten we met onze klantonderzoeken. Waarbij we ook kijken naar de net promoter score (NPS): het getal tussen de -100 en + 100, dat aangeeft in welke mate klanten ons aan zouden bevelen bij anderen. We zijn trots op onze hoge klantwaardering: in 2023 een gemiddeld klantcijfer van 8,5 en een NPS van +62. Verder meten we de gebruikerstevredenheid. Om te leren hoe de plek die we gecreëerd hebben, een jaar na ingebruikname in de praktijk bevalt en door de gebruikers beleefd wordt. Gebruikers waarderen ons met gemiddeld een 8,5.

De mens staat centraal bij Heembouw

In 2024 bestaat Heembouw 85 jaar. En hoewel we inmiddels een bedrijf zijn met meer dan 300 medewerkers, is Heembouw nog steeds een familie. Waar jong en oud van elkaar leert, elkaar helpt en waar we open en eerlijk durven te zijn. Waar alle ruimte is om jezelf te ontwikkelen. Dat vinden wij enorm belangrijk. Voor ons is het daarbij vanzelfsprekend dat we naar elkaar omkijken. Waarbij we onze succes graag delen met anderen, bij wie het even minder goed is. Want iets goeds doen voor een ander, daar worden we blij van. 

Strategie Heembouw

Wij creëren plekken waar mensen willen zijn

Onze wereld is volop in beweging en Heembouw verandert mee. Als ontwerpende bouwer zoeken we steeds naar nieuwe mogelijkheden om voor onze klanten unieke plekken te realiseren; plekken waar mensen echt willen zijn. Elke twee jaar herijken we ons strategisch plan en geven we inzicht in onze ambities en aanpak om onze visie waar te maken. En tegelijkertijd een positieve impact te maken op het leven van mensen, hun leefomgeving en de natuur.