Bewoners als rode draad in proces

Heembouw heeft jarenlange ervaring in het verduurzamen van het woningbezit van woningcorporaties. Tijdens deze projecten komen we in contact met bewoners; zij zijn in het proces de rode draad. Cliché maar waar: goede communicatie is key vanaf het moment dat we de bewoners voor het eerst ontmoeten tot de nazorg. Door onze ervaring hebben we een bewezen bewonersproces en weten we dat écht luisteren naar hun verhaal net zo belangrijk is als de verbeterde woning.

Renovatie in bewoonde staat

We zijn het gewend om te werken in bewoonde staat. Onze strategische partners, de partijen die voor ons werken, zijn betrouwbare partners en komen al jaren bij bewoners over de vloer. We zijn bij hen te gast. We zijn in staat om netjes te werken (houden de werkplek en de bouwplaats schoon en laten onze goederen ‘Just in Time’ leveren), helder te communiceren en rekening te houden met de bewoners. Dit doen we door goed naar de bewoner te luisteren en waar nodig te zorgen voor overlastbeperkende maatregelen.

Uithuizen naar logeerwoningen

Naast het verbeteren van de woning in bewoonde staat, hebben we ook ervaring in het uithuizen van bewoners naar tijdelijke logeerwoningen. Van het verzorgen van inpakmateriaal, het verhuizen van alle (persoonlijke) spullen tot het begeleiden van de bewoners. En duidelijk en helder proces voor de bewoners is belangrijk, zodat ze weten waar zij aan toe zijn. Ze gaan tijdelijk naar een logeerwoning, voorzien van alle gemakken en waar ze geen last hebben van alle werkzaamheden.

10
Klanttevredenheid

De samenwerking is vlekkeloos verlopen, zeker als je kijkt naar de complexiteit van het project en de hoeveelheid woningen.

Woningbouwvereniging St. Willibrordus

Visie op communicatie met bewoners

Heembouw heeft voor de communicatie met bewoner een goede basis met informatieboekjes, nieuwsbrieven en (veel) persoonlijk contact (wij spreken alle bewoners). Daarbij vergeten we ook de klankbordgroep, de stakeholders en de omwonenden niet. Per project kijken wij vervolgens hoe wij onze basis specifiek kunnen maken. Ten grondslag van onze basis- en project specifieke communicatieplan, liggen vijf principes.

skip

5 principes uit ons communicatieplan

Een klankbordgroep wordt in een vroeg stadium geformeerd. Ze zijn de oren en ogen van de buurt en worden al betrokken bij de planvorming.

Maatwerk communicatie: de manier waarop je iemand behandeld, kan je niet voor een ander invullen. Of je nu een minder valide huurder van 23 bent of een kwieke 85+er. Of dit je eerste woning is of je al jaren huurt.

We zijn te gast bij de bewoners, we werken netjes en houden dus de werkplek schoon.

Wij zeggen wat wij doen en doen wat wij zeggen. Vertrouwen tussen ons en de bewoners vinden wij heel belangrijk.

Bereikbaarheid: Heembouw en de opdrachtgever zijn beide bereikbaar voor de bewoners.

Loading...