Home

Het World-class Workplace (of ook wel het Beste Werkgevers-) keurmerk wordt toegekend aan iedere organisatie die op werkgeverschap en employee Net Promotor Score (eNPS) boven de benchmark van andere bedrijven scoort. Heembouw scoort met een 8,4 voor het thema werkgeverschap en een e-NPS score van 64,8 ruim boven de benchmark en is daarmee branche winnaar in de bouw en infrastructuur. Of deze cijfers net als vorig jaar de hoogste zijn van Nederland en Heembouw daarmee ook de beste werkgever van Nederland is, maakt Effectory op 2 juni bekend. 

 “Om wederom als beste uit de bus te komen als werkgever in de bouw en infrastructuur, is een fantastische erkenning voor iedereen binnen Heembouw. Dit geeft een enorm trots gevoel in onze organisatie. Afgelopen jaar werden we ook beste werkgever in de branche, én zelfs van heel Nederland. Het is echt een mooie titel, die we met veel trots hebben uitgedragen. Met als mooie bijkomstigheid dat veel van onze nieuwe collega’s dit hebben meegewogen in hun besluit voor Heembouw te kiezen.” 

Het was dus niet voor het eerst dat Heembouw de erkenning voor de beste werkgever van Nederland heeft gekregen. Al twee keer eerder was Heembouw volgens Effectory ook het leukste bedrijf om voor te werken, en werd Heembouw de winnaar van de Cobouw Award Beste Werkgever in de bouw.

Heembouw opnieuw beste werkgever in de bouw en infrastructuur

Wat is een employee- NPS?

De Employee Net Promotor Score geeft aan hoeveel medewerkers je organisatie als een goede werkgever bij anderen zullen promoten. Bij deze score gaat het erom hoe waarschijnlijk het is dat medewerkers ambassadeurs van je organisatie zijn. Met een score 64,8 hebben wij veel promotors binnen de organisatie. 

Wij vragen overigens ook aan onze klanten in hoeverre zij Heembouw aanbevelen bij anderen. In 2021 heeft dat geresulteerd in een NPS van 72. Dat beide cijfers hoog zijn, is voor ons geen toeval. Gelukkige klanten en gelukkige medewerkers hebben voor ons alles met elkaar te maken. 

Jaarlijks medewerkersonderzoek

Nienke Schilstra: “Bij Heembouw vinden we het enorm belangrijk om goed te weten, hoe onze collega’s hun werk en Heembouw waarderen. Elk jaar laten we een medewerkersonderzoek uitvoeren door Effectory. De e-NPS is voor ons een belangrijk cijfer, omdat wij de betrokkenheid en bevlogenheid van Heembouwers heel belangrijk vinden. Dit zegt namelijk iets over hoe mensen op hun plek zitten bij Heembouw. Bevlogenheid gaat over je werk; vind je het leuk, krijg je er energie van, ben je er trots op en vind je het zinvol wat je doet. Betrokkenheid gaat over de verbondenheid met de organisatie. Mensen die betrokken zijn, vinden zichzelf passen bij de organisatie, staan achter de doelstellingen en vinden het leuk om bij de organisatie te blijven werken. Het is voor organisaties belangrijk dat mensen zowel betrokken als bevlogen zijn. Daarom wordt het de gouden combinatie genoemd. Ook voor een individu is het ‘goud’ om lekker op je plek te zitten. Voor betrokkenheid scoren we in het laatste onderzoek een 8,9 en voor bevlogenheid een mooie 8,1.” 

“Op m’n Plek” is dan ook het thema van de wervingscampagne van Heembouw, waarin eigen collega’s van Heembouw in woord en beeld hun eigen verhaal vertellen, waarom zij bij Heembouw zo op hun plek zitten. Zie ook:

Marielle Op m'n Plek wervingscampagne