Deel via LinkedIn

Deel via E-mail

10 september 2020

Heembouw creëert plekken waar mensen willen zijn. We gebruiken data en analyses om u te laten we zien, wáár die plek kan zijn. De klant beslist wat de juiste plek is, en wij bieden de kennis om dat besluit te nemen.

Integrale oplossing voor huisvestingsvraagstukken

“Als ontwerpende bouwer bieden we onze klanten een integrale oplossing voor hun huisvestingsvraagstukken. Dat begint met de juiste locatie. Daarom hebben we al sinds jaren een gronddatabank, met daarin de gegevens van beschikbare bouwlocaties. Maar om de juiste locatiekeuze te kunnen maken, is meer nodig. Een nieuw bedrijfspand of kantoor bouwen, een bestaande locatie uitbreiden of transformeren is een grote investering. Hoe weet u dan wat de beste plek is? En vooral: is die plek geschikt voor waar u ‘m voor wilt gebruiken? Wat is de waarde van een plek, niet alleen nu maar ook in de toekomst?

  • Is de bereikbaarheid met auto, fiets en/of OV goed en zal dat in de toekomst zo blijven?
  • Wonen hier in de buurt uw huidige en toekomstige medewerkers en blijft dat ook zo?
  • Is het in de buurt van waar uw klanten en leveranciers gevestigd zijn?
  • Wat is de impact van reis- en transportkosten van deze locatie?
  • Zijn er nieuwe markten te ontginnen in deze omgeving?


Kortom: is investeren in huisvesting op deze plek voor nu en in de toekomst een slimme keuze?” Onze data- en salesanalisten geven u het objectieve antwoord.  

Location intelligence: Hoe het werkt


Stel, u bent op zoek naar een nieuwe productielocatie. Dan kijken wij allereerst welke locaties zijn uitgesloten vanwege de milieucategorie van uw bedrijf. De geschikte locaties plotten we op een Nederlandse kaart, de locaties waar uw (huidige) medewerkers wonen kunnen we toevoegen en daarna leggen we deze kaart over de locaties waar u mag bouwen. Daaroverheen komen kaarten met:

  • data over de prijsontwikkelingen van bedrijventerreinen,
  • de plekken waar uw klanten en leveranciers zich bevinden,
  • data over mobiliteit zoals aanwezige snelwegen en OV-haltes,
  • data over het opleidingsniveau van de inwoners om inzicht te krijgen in het potentieel van nieuwe medewerkers in de buurt
  • en wat verder voor u van belang is.


Simpel gezegd, met behulp van alle data die we hebben leggen we verschillende ‘kaarten’ van Nederland over elkaar, precies afgestemd op de wensen en eisen die u heeft voor de locatie voor uw bedrijf. Een maatpak dus, maar dan in de vorm van een kaart. Wij noemen het location intelligence en hiermee maken we voor u volledig inzichtelijk welke locaties voor u de beste match zijn.

Een plek die past bij uw bedrijf en uw visie

U bepaalt welke factoren in de locatiekeuze het zwaarst wegen. Is het voor u bijvoorbeeld minder belangrijk dat de grond in waarde blijft stijgen, dan maken we deze factor minder belangrijk of sluiten we deze helemaal uit. De perfecte manier om de plek te vinden die het beste past bij de toekomstvisie die u heeft voor uw bedrijf.

Kortom: het maakt ons niet uit waar u zich wilt vestigen, wij vinden de perfecte locatie die het beste bij uw bedrijf past. Niet op basis van onderbuikgevoelens of allerlei algemene gegevens, maar van objectieve data die samen een maatwerkkaart vormen voor wat u zoekt en nodig heeft. Zodat we met u de plek creëren waar uw mensen willen zijn.”

Nieuwsgierig geworden?

Wij voeren graag vrijblijvend een locatie-analyse voor u uit. Bel of mail mij en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Interessant? Wees sociaal