Bepaal uw ideale kantoorconcept

Het concept voor uw kantoor kan op verschillende manieren worden ontworpen. Denkt u aan een open werkplek met veel bewegingsruimte of juist aan meerdere plekken in een kleine sfeer? 

Op deze pagina vindt u meer informatie over de verschillende concepten. We maken onderscheid in de drie volgende kantoorconcepten.
 

- Open kantoorconcept

- Hybride kantoorconcept

- Gesloten kantoorconcept

 

Scroll omlaag voor meer informatie over de verschillende kantoorconcepten

Let op: Indien u al begonnen was met het invullen van de Kantoor Calculator, kan dit worden afgerond in het vorige tabblad.

het open kantoorconcept

In het open kantoorconcept ligt de focus op samenwerking tussen medewerkers. In de open werkomgeving, is ook voldoende ruimte gecreëerd om individueel af te zonderen om bijvoorbeeld te concentreren. Ook zijn er ruimtes om in grotere groepen te vergaderen.

Er is veel ruimte gecreëerd voor het gemakkelijk en snel communiceren tussen zowel grotere als kleinere groepen collega's. In de onderstaande afbeelding is een ontwerp voorbeeld van het open kantoorconcept afgebeeld.

 

'In het open kantoorconcept ligt de focus op samenwerking en snelle communicatie.'

Voorbeeld indeling open kantoorconcept

het hybride kantoorconcept

Het hybride kantoorconcept biedt een combinatie van afgesloten-, open werkplekken en overlegruimtes. De werkplek wordt gekozen aan de hand van de te verrichte activiteit van het moment. Tevens wordt variatie geboden in de wijze waarop men kan overleggen.

Medewerkers hebben in dit werkconcept de vrijheid om per situatie een geschikte werkomgeving te kiezen. Hierdoor kan voor alle medewerkers een optimale plek worden geboden.

 

'Medewerkers hebben in dit concept de vrijheid om per situatie een optimale werkomgeving te kiezen.'

Voorbeeld indeling hybride kantoorconcept

het gesloten kantoorconcept

Het gesloten kantoorconcept is gebaseerd op een kantoorindeling waarbij het grootste gedeelte van het kantooroppervlak bestaat uit afgesloten ruimten.

De ruimten kunnen onder meer  ingedeeld worden als overlegruimtes of als werkplek voor een beperkt aantal mensen bij elkaar. Het gesloten kantoorconcept stimuleert de concentratie én het samenwerken in kleine groepen.

 

'Het gesloten kantoorconcept stimuleert concentratie én samenwerken in kleine groepen.'

Voorbeeld indeling gesloten kantoorconcept