Deel via LinkedIn

Deel via E-mail

11 januari 2016

Hoeveel mensen bezochten onze website in 2015? Wat is het best gelezen LinkedIn bericht? En welke nieuws en blog berichten werden goed gelezen? Het antwoord op deze vragen vind je in ons online jaaroverzicht 2015.

100.000 website bezoekers was ons doel, dit hebben we gehaald. Totaal bezochten 103.159 mensen onze website in 2015. De gemiddelde bezoekduur is iets gestegen naar 1 minuut 35 seconden.

16.929 bezoekers via Social Media

De grootste stijging zien we bij het aantal bezoekers dat onze website via Social Media heeft bezocht. Totaal 16.929 bezoekers, een stijging van 84% ten opzichte van 2014. Dit is het resultaat van veel aandacht voor de netwerken van onze collega’s, met name op LinkedIn. De activiteit van onze collega’s is hier enorm toegenomen, deze stijging is daar een heel mooi resultaat van.

In 2015 publiceerden we 33 nieuwe blogs, geschreven door 11 verschillende auteurs. De top 10 is te vinden in het overzicht. Eerder al publiceerden we online een overzicht van de beste vijf uit deze lijst. Het nummer 1 blog is ongewijzigd, week op week blijft dit blog goed gelezen worden. Nieuw in de lijst is algemeen directeur Peter Lammertink, zijn visie blogs slaan goed aan bij de lezers.

LinkedIn belangrijkste netwerk

De grootste groei in het aantal volgers zien we op LinkedIn, dit netwerk bewijst zich meer en meer als het belangrijkste netwerk. Neemt niet weg dat we op Twitter ook steeds actiever worden. We verstuurden in 2015 gemiddeld 6,5 tweet per dag, tegenover 4,2 tweets in 2014. De #cloud geeft een mooi inzicht in de meest besproken onderwerpen op Twitter. We zien twee projecten van Heembouw Wonen hier prominent in terugkomen. Twee projecten waar we duidelijk erg trots op zijn. Kijk de berichten terug via #deOevers en #WonenBovendeHoven.

Hashtag cloud Online jaaroverzicht 2015 Heembouw

Nieuwe website met meer video 

Op 15 oktober lanceerden we onze geheel vernieuwde website. We hopen hiermee een nog beter beeld te kunnen geven van wie we zijn en wat we doen. De nieuwe website biedt ons de mogelijkheid om video beter te integreren, niet onbelangrijk gezien de trend dat we met z’n alleen steeds meer naar online video kijken. Ook wij zien in 2015 weer een stijging van het aantal views op ons YouTube kanaal.

Voor 2016 zijn de doelstellingen inmiddels bepaald, ze zijn ambitieus. Volgend jaar lezen jullie hier of we ze gehaald hebben.

De infographic is opgemaakt als A3 poster en spreekt voor zich. Door hieronder op "Download gratis" te klikken kun je een PDF versie met werkende links downloaden.

Heb je vragen of wil je reageren naar aanleiding van dit overzicht? Dit kan via e-mail of door je vraag of bericht via twitter te sturen naar @Heembouw of @BouwmeesterB.

Interessant? Wees sociaal