Deel via LinkedIn

Deel via E-mail

9 april 2013

Heembouw is uitgeroepen tot winnaar van de Industrial Social Media Award. Volgens de vakjury, onder leiding van hoogleraar marketing aan de Nijenrode universiteit John Koster, is bouwbedrijf Heembouw in het technische B2B-segment de organisatie die het best gebruik maakt van de social media in haar marketing- en communicatiestrategie. ‘Gedegen, systematisch, interactief’ zijn de kwalificaties die de jury gebruikte voor de inzet van social media door Heembouw. Juryvoorzitter John Koster noemde verder het gegeven dat het gebruik van social media volledig ingebed is in de communicatie- en marketing strategie als belangrijk kenmerk.

Heembouw winnaar Industrial social media award

De award werd voor de eerste keer uitgereikt. Drie finalisten, naast Heembouw de Breekplatenspecialist en PieterBas Automatisering,  presenteerden zich gisteren in het AFAS Da Vinci Theater in Leusden voor een aandachtig luisterend publiek. Social media coördinator Björn Bouwmeester van Heembouw liet aan de hand van praktijkvoorbeelden zien hoe twitter, linkedin, facebook en weblogs ingezet worden bij de communicatie. Hierbij wordt ook gemonitored wat er op het gebied van social media gebeurt aan de hand van een dashboard. Björn Bouwmeester: ‘We volgen realtime wat onze berichten doen, maar ook wat er in onze markt gebeurt op dit gebied. Wat wordt er bijvoorbeeld gezegd over Lean Bouwen of over BIM, twee onderwerpen waar wij bij Heembouw intensief mee bezig zijn. Verder volgen we opdrachtgevers, leveranciers, en onze concurrenten. Zo kunnen we snel reageren op vragen en opmerkingen. Op deze manier ontstaat er leuke interactie en komen we aan interessante contacten. Ook leren we wat werkt en wat niet, zien wat anderen doen en kunnen daar ook weer ons voordeel mee doen. Want we doen het al best goed, zoals deze prijs ook laat zien, maar we blijven gericht op verder verbeteren.’

Naast de prijs door de vakjury is ook de publieksprijs uitgereikt. Onexis, logistiek serviceprovider in elektrotechnische materialen, werd met 1.525 stemmen de winnaar van de publieksprijs.

Interessant? Wees sociaal