Deel via LinkedIn

Deel via E-mail

13 januari 2020

Hoeveel bezoekers bezochten onze website in 2019? Wat zijn de best gelezen nieuws- en blog berichten? Hoe staat het met onze volgers op social media en wat zijn onze plannen? Alles is terug te vinden in ons zesde online jaaroverzicht.

Vorig jaar eindigde ons online jaaroverzicht met een oproep voor een nieuwe online marketeer. Inmiddels ben ik ruim een half jaar werkzaam bij Heembouw binnen deze functie. Ik heb jarenlang voor internetbureaus gewerkt en vond hier bij Heembouw een nieuwe uitdaging in een voor mij compleet nieuw werkveld, en mag nu voor Heembouw ons online jaaroverzicht presenteren.

Bezoekers

Ook dit jaar was er weer een lichte stijging (2,4%) van het aantal bezoekers. Zo’n 144.665 mensen lazen onze artikelen, of bekeken onze projecten. Het grootste aantal van deze bezoekers komt via Google. 62%, om precies te zijn. Direct verkeer is goed voor 27% van het bezoek, en dat is een flinke stijging ten opzichte van vorig jaar (20,4%). Samen dus goed voor 89% van de bezoeken aan onze website.

Social media

6% van onze bezoekers (6.278) belandt op onze website via social media, een daling van 3% ten opzichte van 2018. LinkedIn blijft het belangrijkste netwerk en veel medewerkers van Heembouw zijn daar ook actief. Binnen Heembouw heb ik dit jaar een aantal workshops gegeven om medewerkers op weg te helpen met LinkedIn, en dat werpt zijn vruchten af. Het aantal volgers op LinkedIn steeg het afgelopen jaar met maar liefst 35% naar 8.140, maar dit resulteerde niet in meer bezoeken aan onze website. Sociale netwerken houden bezoekers graag op hun eigen platform, en dat zien we terug in onze bezoekersaantallen. Instagram blijft ook een grote stijger, hier zijn we inmiddels de 1.300 volgers gepasseerd.

Employer branding

In 2019 was er weer veel aandacht voor employer branding. Via onze WerkenBij website en onze persoonlijke blogs geven we potentiële kandidaten een inzicht in hoe het is om bij Heembouw te werken. Alhoewel ze niet allemaal in de top tien terug te vinden zijn, waren veel verhalen van en over onze medewerkers weer heel populair:

2020, de volgende stap

Dit jaar zullen we ons weer volop richten op onze online zichtbaarheid door middel van mooie persoonlijke verhalen, project updates en personal branding door middel van social media, maar onze aandacht zal zich ook richten op sterke videocontent en fotografie. Ook de integratie van ons in house architectenbureau, Heembouw Architecten, binnen onze online platformen zal mijn aandacht krijgen. Via onze nieuwsbrief blijf je altijd op de hoogte van onze vacatures en het laatste nieuws over de mooie plekken die wij creëren.

Interessant? Wees sociaal